woensdag 10 maart 2010

They really don't know how to pronounce Utah, do they?

Vrijdag 5 maart 2010

Om 09.00 stap ik in de trein en om 10.10 loop ik school binnen. Mijn eerste les, het 4e uur, is een les die ik geef aan T3a. Doorgaand op het 'regime' van gisteren verloopt de les goed; Maaike beaamt dit naderhand. Ik moet een aantal leerlingen waarschuwen, inclusief een laatste waarschuwing. Er uit sturen zou de volgende stap zijn, maar die hoef ik niet te nemen, de leerlingen houden zich koest. Ik merk dat ik me deze les meer op mijn gemak voel dat de vorige. Ik begin aan de leerlingen te wennen en zij aan mij (denk ik). Het uur hierna nemen we weer 4tl mondelingen af. De mondelinge examens bestaan uit 3 onderdelen. Ze beginnen met het voorlezen van een stuk tekst uit een boek. Hierna krijgen ze een plaatje voor hun neus en moeten zie in een minuut zoveel mogelijk dingen opnoemen die ze zien (rode trui met strepen, zes lachende mensen, eten op tafel etc.). Hierna komt het belangrijkste onderdeel: vrije spraak. De leerlingen konden dit wel voorbereiden want ze kregen gespreksonderwerpen zoals familie, toekomst en hobby's. Maaike stelt ze echter ook vragen om hun parate kennis te testen. Achteraf overleggen Maaike en ik over het cijfer, mijn mening telt dus ook. Dat vind ik erg fijn, ik voel me betrokken. Na een korte nabespreking zit de dag er op, het is weer weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten